
În 2025 noile vehicule comerciale electrice vor continua să câștige teren.
Reducerea emisiilor medii de CO2 în Europa este, de fapt, o provocare și pentru sectorul autoutilitarelor, deoarece în anul următor reglementările europene impun o valoare medie a emisiilor de CO2 de 153,9 g/km în ciclul WLTP. Să descoperim cele mai inovative modele care vor fi disponibile.
Volkswagen Transporter

Noul model Volkswagen Transporter 2025 se remarcă prin creșterea capacității de încărcare utilă, ce a crescut cu 10% față de versiunea anterioară. Modelul nou oferă acum un volum de 5,8 m3 în configurația standard H1. Cu o configurație H2 de ampatament lung, volumul util ajunge la 9 metri cubi. Capacitatea de încărcare este de 1,33 tone.
Dubița va fi oferită și în versiunea Caravelle, dedicată transportului de persoane, precum și în modelul Kombi. Clienții pot alege între diverse motoare, inclusiv diesel, plug-in hybrid și electrice, cu puteri variind între 110 și 286 CP. Puterea variază de la 110 la 286 CP. Deosebit de interesante sunt hibridul plug-in de 2,5 litri cu 232 CP și cele trei versiuni electrice cu 136, 219 și 286 CP. Motoarele TDI au 110, 150 și 170 CP.
Vehicule comerciale Iveco, eMoovy
Un alt model așteptat este Iveco eMoovy, care va fi lansat în primul trimestru al anului 2025. Acest vehicul inovator, bazat pe platforma electrică Hyundai ST1, are un design modern derivat din Staria. Cu un șasiu adaptabil, eMoovy poate fi configurat pentru diverse aplicații. De la compartimente frigorifice la vehicule pentru colectarea deșeurilor, având o capacitate de transport de până la 1,5 tone.
Acesta dispune de o podea joasă pentru maximizarea versatilității, oferind un volum de până la 10 metri cubi. Autonomia sa este remarcabilă: peste 450 km în ciclul urban WLTP, respectiv 320 km în ciclu mixt cu o baterie de 76 kWh.
Ford Ranger PHEV

Ford va lansa modelul Ranger PHEV hibrid plug-in de 279 CP în primăvara . Motorul va oferi o autonomie electrică de 50 km, utilizând un motor turbo pe benzină de 2,3 litri. Ranger PHEV va dispune de Pro Power Onboard, care include mai multe prize de alimentare, cu puteri de 2,3 și 6,9 kW.
Cu o capacitate de remorcare de până la 3,5 tone și o greutate brută de 1.000 kg, Ranger are moduri de condus variate: Normal, Eco, Sport, Tow Haul pentru remorcare, Slippery pentru condiții alunecoase și Mud/Ruts sau Sand pentru off-road.
Aceste vehicule comerciale din 2025 promit să redefinească mobilitatea în sectorul transporturilor, oferind soluții sustenabile și versatile pentru afaceri.