Mercedes-Benz Special Trucks a testat un prototip Unimog alimentat cu hidrogen, echipat cu un tocator pentru șanțuri.
Autovehiculul de testare Mercedes-Benz Unimog se bazează pe modelul Unimog U 430. Pentru a acționa tehnologia alternativă pe bază de hidrogen este instalat un motor pe gaz natural special convertit, cu rezervor, sisteme de siguranță și de monitorizare și tehnologie de măsurare. Arderea hidrogenului în compartimentul motorului produce apă, care este evacuată sub formă de abur prin sistemul de evacuare. Ampatamentul și lungimea platformei sunt dimensionate astfel încât rezervoarele de hidrogen să poată fi instalate în spatele cabinei.
Cele patru rezervoare de înaltă presiune de 700 bar, certificate TÜV, conțin în total aproximativ 14 kilograme de hidrogen gazos. Acestea sunt combinate în două rezervoare duble, fiecare dintre ele funcționând independent unul de celălalt cu ajutorul unei unități de control al rezervorului. Într-o etapă ulterioară de dezvoltare, inginerii își propun să mărească volumul pentru a putea acoperi o zi normală de lucru.
Motorul dezvoltă aproximativ 290 CP/1000 Nm și este cu mult mai silențios decât echivalentul său diesel
Dezvoltarea vehiculului de testare are loc în cadrul proiectului „WaVe” (Wa și Ve sunt cele două litere inițiale ale cuvintelor germane pentru hidrogen, „Wasserstoff” și combustie, „Verbrennung”), finanțat din fonduri publice. Proiectul este finanțat de Ministerul german al Ministerul Federal pentru Afaceri Economice și Protecția Climei din Germania și a început în iulie 2021.
Obiectivul proiectului WaVe este de a examina măsura în care un motor diesel convențional ca motor multi-energie distribuitor pentru tracțiune și pentru toate prizele de putere poate fi înlocuit cu un motor pe bază de hidrogen- alimentat cu hidrogen.
Suntem foarte mulțumiți de stadiul actual de dezvoltare a vehiculului de testare. După doi ani de muncă în cadrul proiectului, suntem deja în faza de testare practică cu primul prototip Unimog care funcționează cu un motor cu combustie pe bază de hidrogen. Testele cu personalul Autobahn GmbH din Franconia Superioară sunt deosebit de valoroase pentru noi, deoarece aici putem colecta un feedback important din aplicația practică pentru activitatea de dezvoltare ulterioară.
Franziska Cusumano, șefa departamentului Mercedes-Benz Special Trucks.