Noul regulator de presiune va fi esențial pentru sistemele de nouă generație pentru neutralizarea emisiilor de CO2 de la motoarele cu combustie internă alimentate cu hidrogen.
Landi Renzo, lider mondial în domeniul mobilității cu gaz natural, biometan și hidrogen, a început dezvoltarea regulatoarelor electronice de presiune pentru vehiculele comerciale medii și grele cu motoare cu combustie internă alimentate cu hidrogen, făcând un mare pas înainte în tranziția energetică și decarbonizarea sectorului mobilității și al transporturilor.
Colaborare cu Bosch
Acest proiect extinde colaborarea cu compania germană Bosch, unul dintre cei mai importanți furnizori de automobile la nivel internațional. Prin acest proiect, cele două companii își consolidează și mai mult contribuția la tranziția energetică. În 2024, cele două companii își propun să producă și să comercializeze sisteme de combustibil pe bază de hidrogen prin aplicarea unor regulatoare de presiune mecatronice de ultimă generație pentru a obține emisii zero în vehiculele comerciale.
Landi Renzo se poate lăuda cu o istorie de 70 de ani de susținere a tranziției energetice, astăzi având peste 120 de ingineri care lucrează zilnic în zona de cercetare și dezvoltare pentru a transforma soluțiile de înaltă tehnologie de la prototipuri la produse disponibile pe piață. De asemenea, compania dispune de un Centru de excelență pentru hidrogen la Bologna, care se mândrește cu o cameră albă de clasa 8 și cu instrumente de ultimă generație.
Regulator mecatronic de presiune pentru hidrogen EM-H
Amplasat în inima conductei de alimentare cu combustibil, regulatorul de presiune servește ca element de decuplare între sistemul de stocare și sistemul de introducere a combustibilului în camera de combustie a motorului. Regulatorul de presiune EM-H asigură gestionarea și calibrarea optimă a presiunii hidrogenului în funcție de cerințele vehiculului, însoțite de un nivel ridicat de precizie și eficiență.
Proiectat și fabricat în Italia, regulatorul EM-H își garantează funcționalitatea prin intermediul a două etape: o etapă mecanică care reduce presiunea de la înaltă la medie și o a doua etapă, complet electronică, care reduce presiunea de la un nivel mediu la nivelul efectiv necesar sistemului de injecție al motorului. Sistemul dispune de supape corespunzătoare pentru a proteja atât regulatorul de presiune, cât și conducta de alimentare cu combustibil.
Datorită designului său inovator, regulatorul EM-H este capabil să garanteze presiunea ideală a injectorului la orice viteză și sarcină, optimizând în același timp combustia pentru sistemele de injecție de înaltă presiune. Pentru a garanta siguranța, noul regulator de presiune este, de asemenea, proiectat pentru a garanta absența absolută a scurgerilor de gaz.
Acest regulator mecatronic de presiune pentru hidrogen este un reper tehnologic important pe care îl putem oferi pieței în continuă evoluție a mobilității și transporturilor. Noile regulatoare de presiune combină potențialul vehiculelor tradiționale cu posibilitatea de a obține zero emisii de CO2. Aceasta este o soluție foarte inovatoare, care va fi disponibilă în curând pentru vehiculele comerciale medii și grele și care consolidează și mai mult poziția de lider a Grupului Landi Renzo în dezvoltarea de soluții pe bază de hidrogen.
Damiano Micelli, Chief Technology Officer al Landi Renzo Group