Aerisirea sistemului de alimentare cu combustibil.
În interiorul motorului, combustibilul vine în contact cu oxigenul și este expus la căldură. Unele componente se oxidează și cauzează impurificarea injectoarelor, a supapelor și a camerei de combustie. Hidrocarburile nearse au și ele același efect de impurificare. Consecințele simțite de șofer sunt: răspuns întîrziat la accelerație, pornire greoaie, zgomot de motor mai puternic, mai mulți poluanți la evacuare, consum mai mare de combustibil.
Intrarea aerului în circuitul de combustibil are loc în timpul perioadelor lungi de inactivitate a tractorului, atunci când filtrele și conductele sunt înlocuite sau când se termină combustibilul din rezervor. Prezența aerului îngreunează pornirea motorului, așa că aerisiți circuitul cu rezervorul plin și cu robinetul R deschis.
MOTOR CU POMPĂ CAV
- Deșurubați capacul A cu aproximativ două ture și acționați maneta B până când din orificiul din capac iese combustibil fără bule de aer. Înșurubați capacul la loc.
- Aerisiţi în același mod capacul C.
- Deșurubaţi șurubul D cu aproximativ două ture. Slăbiţi unul dintre fitingurile E și rotiţi motorul cu ajutorul motorului electric până când combustibilul fără bule de aer iese din țevi. Înșurubați din nou racordul E și lăsați șurubul D liber.
- Porniți motorul și, pe măsură ce combustibilul fără aer iese din șurubul D, strângeți din nou șurubul.
MOTOR CU POMPĂ BOSCH
- Deșurubați capacul B cu aproximativ două ture și acționați maneta C până când din orificiul din capac iese combustibil fără bule de aer.Înșurubați la loc capacul B.
- Aerisiţi în același mod la capacul A. După ce ați înșurubat la loc capacul, apăsați de câteva ori maneta C.