Colaborarea dintre GM și Komatsu are ca scop dezvoltarea unei autobasculante miniere (dumper) alimentate cu baterii cu hidrogen.
General Motors și Komatsu vor dezvolta împreună un modul alimentat cu baterii de combustie pe bază de hidrogen pentru autobasculanta minieră electrică 930E, cel mai bine vândut vehicul de transport de clasă premium din lume. GM, lider în tehnologia celulelor de hidrogen, și Komatsu, lider mondial în producția de echipamente pentru construcții și minerit, vor proiecta și aproba împreună noua tehnologie.
Ușoare și ușor de reîncărcat, bateriile de hidrogen reprezintă soluția ideală pentru electrificarea segmentelor de autovehicule alimentate în mod tradițional cu motoare diesel. Hidrogenul oferă un mijloc eficient de stocare a unor cantități mari de energie în vehicul, fără a compromite capacitatea de încărcare.
În plus, pilele de combustie oferă o soluție excelentă pentru vehicule cu emisii zero de gaze de eșapament pentru vehiculele care necesită o capacitate mare de transport, cum ar fi basculanta minieră 930E de la Komatsu, cu o capacitate nominală de 320 de tone. Aceste vehicule sunt utilizate de obicei într-o singură mină pe toată durata de viață, ceea ce simplifică problemele de dimensionare și de implementare a unei infrastructuri eficiente de realimentare cu hidrogen pentru flota de vehicule.
Obiectivele.
Dumperele miniere Komatsu alimentate cu pile de combustie deschid și mai mult calea spre decarbonizare, depășind camioanele cu baterii și soluțiile de încărcare statică a bateriilor, fără a fi nevoie de o infrastructură de încărcare suplimentară în interiorul minelor.
Komatsu și-a stabilit un obiectiv de reducere a emisiilor globale cu 50% până în 2030, pe lângă obiectivul și mai ambițios de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050. Planurile de realizare a acestor obiective includ reducerea și eliminarea emisiilor în ofertele de produse ale companiei, în cadrul locațiilor și uzinelor companiei și în ciclul de producție. În plus, Komatsu colaborează îndeaproape cu clienții pentru a reduce și elimina emisiile în timpul utilizării produselor, prin programe de optimizare susținute de soluțiile și serviciile tehnologice Komatsu.
GM își propune să fie complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, atât în ceea ce privește produsele, cât și operațiunile, până în 2040.
GM și Komatsu intenționează să testeze primul prototip de vehicul minier cu propulsie HYDROTEC la mijlocul acestui deceniu la centrul de cercetare și dezvoltare Komatsu din Arizona Proving Grounds (AZPG). Acest vehicul va fi alimentat de peste 2 megawați de cuburi de energie HYDROTEC.